I Lumekoristusmasin
- Vestlus: Lumekoristusmasin ja selle vajalikkus?
- Lumekoristusmasina ehitus näidise järgi. Mitte programmi abil vaid näidispilte uurides.
- Masinale programmi koostamine ning sellele loodud "lume" koristamine (lumi kortsutatud paberist)
Ehitustöö oli oluliselt keerukam ja nõudis suuremat koostööoskust kui eelnevad tegevused. Igal arvutil oli üks laps, kes oli kapten ning tema valis endale tiimiliikmed. Kapteni ülesanne oli oma arvuti taga tööd korraldada, tagada omavaheline koostöö ning vajadusel tulla abi küsima. Õhtul hindasid kõik meeskonnaliikmed oma tiimiliikmete tööd, väga loogiliselt hinnati kusjuures, vaadati täpselt, kas lapsed tegid koostööd ja abistasid üksteist. Kui tavaliselt on programmis kirjas, milliseid klotse on vaja võtta ja täpselt kuhu paigutada, siis seekord oli antud vaid 3 pilti valmis lumekoristusmasinast ja nende abil oli vaja ehitada. Lapsed olid eelnevatel kordadel väljamõelnud süsteemi, et ühel slaidil kujutatu paneb paika üks ja teisel slaidil kujutatu teine laps ehk siis kordamööda pandi klotse. Kolme pildi järgi ehitades ei saanud sama taktikat kasutada, mistõttu tegevus oli oluliselt pikem, kuna uute koostöövormide väljamõtlemine võtab aega. Ajalimiidiks on robootikas arvutiaku kestvus. Tänases tunnis juhtus esimest korda, et kõik akud said tühjaks, kuid kõik masinad valmis ei saanud. Valmis 2 masinat ajalimiidi piires, 1 masin sai täpselt valmis siis, kui arvutil sai aku tühjaks, 6 masinal oleks vaja olnud veel 10-15minutit, et saada valmis ning 1 masin oli veerand valmis neil pidurdas ehitust tõsine koostöö probleem.
II Lumekoristusmasin
Kõik 10 lumekoristusmasinat said valmis. Laste meelest pole siiani veel mittemillelgi olnud nii õrnalt katkiminevaid juppe, samas võib siin olla asi ka selles, et kui ehitada ilma täpsete juhisteta on vaja natuke rohkem mõelda ka ise kinnituskohtade peale. Kui hakkasime aga tegema suurt lumekoristust, siis tööle hakkasid vaid 3 masinat ja 1 neist tagurpidi. Hiljem mittetöötavaid analüüsides selgus, et ühes komplektidest oli jäänud nädalaks aju tööle, seega see oli tühi ja kahel oli lihtsalt ülekande kokkupanemisel viga sees. Ülejäänud 4-l me viga üles ei leidnudki, seega tegime ainsa järelduse, mis võimalik: Vahel asjad lihtsalt ei taha töötada....Või on neil Streik!!!! :)
III Madu
-"Loomade atlas" lk Boamadu. Ussivõimlemine. Nööpidest kõige pikema mao ladumine.
-Youtube video madude liikumisviisist.
-Vaatlus ja uurimine: rästikunahk. Pildid rästikust, nastikust, vaskussist, boamaost. Roomajatele iseloomulikud tunnused. Mõisted: kiskja ja saakloom.
-Mao ehitus näidise järgi. Mitte programmi abil vaid etteantud kolme näidispilti uurides.
-Maole programmi koostamine ning töölepanek.
Nii mõnelgi oli kinnistunud arusaam, et maod söövad inimesi. Vestlesime sel teemal, et päris nii ka ei ole. Samuti saime teada, et kõik maod ei olegi mürgised. Youtube video kus madu püüab oma saaki ja selle siis tervena alla neelab, tekitas korralikke emotsioone . Poiste reaktsioon oli enamuses LAHE, tüdrukutel kaldus JÄLE poole. Tegemist oli ka seekord piltide järgi mao kokkupanekuga, suurim probleem oli selles, et pildilt ei saadud aru, kuidas täpselt on lõualuud omavahel ühendatud. Seekord oli lihtsam küll sellevõrra, et olemas oli ka valmistehtud näidis, mida siis probleemide korral hoolega uuriti. Tegevuse ajal valmis 7/9st maost, kes hakkasid ka kohe hoolega lõugu liigutama. 2 madu vajasid veel 15 minutit ja lõpetati ka õhtul. Sel korral lammutamist ei toimunud, kuna järgmisel korral hakkame ehitama saakloomi.
IV Elukeskkonnad
-"Siit tuleb krokodill" ("Here Comes The Crocodile") K. White, M. Terry. Mõisted: kiskja ja saakloom. Eluring looduses.
-Tavalegodest saakloomade ehitamine. Looma nime kirjutamine.
-Eelmisel tunnil ehitatud mao töölepanek ning jahiolukorra lavastamine. Saaklooma elukeskkonna ehitus. Dzungel/kõrb/veekogu.
Saakloomad ja kiskjad teema on lastele üsnagi selge. Kohe mõeldi välja eluring kiskja-saakloom-taimed-muld ja 2 varianti saakloomast mullaks-korjus ja seedimise ülejäägid. Lapsi ennast hakkas huvitama, kuidas kutsuda kiskjat, kes sööb teisi kiskjaid ja välja mõeldi megakiskja. :)
Elukeskkondadest ehitati dzungel, kõrb, meri ja jõgi. Lahendusi oli nii minimalistlikke kui vägagi detailse looduslähedase välimusega. Oma peast looma kujunduse väljamõtlemine on mõnevõrra keerulisem tegevus, kui juhendi järgimine, samas on tegemist loovust ja loogikat arendava tegevusega. Kõik rühmad said oma koostööga hakkama, oli näha läbiarutamist ja kaasamõtlemist. Kindlasti jäi kõigile meelde, et uss ei ole sirge, vaid liigub loogeldes.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar